ملت روز جمعه سیلی سختی به چهره استکبار می‌زند

بسم الله

 

.....حقيقتاً انتخابات، سيلى به چهره‌ى دشمنان اين ملت است. آنچه مهم است، اين است كه مردم حضور پيدا كنند؛ البته اين هم مهم است كه به نامزدهاى صالح رأى بدهند. هر دو مهم است، ليكن حضور در درجه‌ى اول است. هرچه حضور مردم بيشتر باشد، پشتوانه‌ى مجلس شوراى اسلامى قوى‌تر باشد، مجلس محكم‌ترى، تواناترى، شجاع‌ترى تشكيل خواهد شد؛ صداى عموم مردم را ميتواند با قدرتِ تمام به گوش دنيا برساند. اين است كه اين حضور، حضور بسيار بااهميتى است؛ حضور بسيار باعظمتى است. و من تصورم اين است كه اين دفعه، اين نوبت انتخابات، حساسيتش از دفعات قبل هم شايد بيشتر است؛ به خاطر اينكه تيرهاى موجود در تركش استكبار عليه شما مردم تمام شده. هرچه ميتوانستند، ضربه زدند؛ هرچه داشتند و به عقلشان رسيده، فعاليت كردند؛ اين تيرهاى آخر است. بايد بايستيد؛ بايد به توفيق الهى، به فضل الهى، اراده و عزم خود را به رخ دشمن بكشيد تا بفهمد كه در مقابل اين ملت نميتواند مقاومت كند. ...

امام خامنه ای حفظه الله

۱۰ اسفند ۹۰

لینک بیانات به طور کامل

 


پ.ن:

-میلاد امام عسگری علیه السلام مبارک باد

بر عسکری آن نور ولایت صلوات/بر آن گل گلزار رسالت صلوات /خواهی که خدا گناه تو عفو کند/ بفرست بر آن روح کرامت صلوات

- 4 سفارش امام حسن عسکری(ع) به مؤمنان

- فدای مظلومیتت که آرامگاهت آنچنان است و عید میلاد و عزای شهادتت اینچنین و شیعیانت همچون من!

-خدایا ظهور فرزندش را برسان!....اللهم عجل لولیک الفرج...

 

جشن تولد بدون کادو

بسم رب الشهدا  
 
 

ای دوست، بر حنجر سرخ شهیدان صلوات !

بر قامت بی سر شهیدان صلوات !

از دامن زن مرد به معـــــــــــــــــراج رسد ؛

بر دامن مـــــادر شهیدان صلوات !


 
در  ادامه مطلب   بخوانید:
 
۱-جشن تولد بدون کادو (درباره عملیات والفجر 8)
 
۲-پ.ن !
 
ادامه نوشته

شهادت را اميدي بود روزي...

 

 

((لبیك یا حسین یعنی: اَنك تكون حاضراً فی المعركه و لو كنتَ وحدك، و لو تَركك الناس، و التَهمك الناس، و خَزلك الناس

لبیك یا حسین:اَن تكون انتَ و مالكَ و اهلكَ و اولادكَ فی هذه المعركه

لبیك یا حسین یعنی:اَن تدفع الامُ بولده هذه یُقاتل، و اذا الستُشهِد، وهتز رأسه و اُلقیَ به الی اُمه
وَضَعتهُ فی حِجرها و مَسَحَتِ الدَمَ و ترابَ عن وجهه و قالت له:«راضیتاً محتسیباً، بَیَّض الله وجهك یا بُنَی! كما بَیَّضتَ وجهی عند فاطمة الزهراءِ یوم القیامة»
هذا یعنی لبیك یا حسین...

لبیك یا حسین یعنی:اَن تَعطی الام و الاخت و الزوجه لِتُلبِسَ زوجها او اخاها او ابنها قامت الحرب و تدفعه الی الجهاد

لبیك یا حسین یعنی: اَن تُقَدم زینب لاخیه الحسین جَوازَ المنیة و الشهادة

هذا یعنی لبیك یا حسین...

و به نختم، لیسمعه العالم: العمل اذا الحتاج الینا فی ساحتة اُخری، لن نكون حَمَلَةَ الاكفان فقط؛ و اِنما سَنَكون حَمَلَةَ الاكفانِ و السِلاح والختام:


لبیك یا حسین

لبیك یا حسین

لبیك یا حسین))*

 

................................................................................

«لبیك یا حسین» همه سرمايه و همه داروندار نهضت‌هايي است که خط سير خود را از عاشورا گرفته‌اند و راهي را دربرگرفته‌اند که در آن شکست به رسميت شناخته نمي‌شود و ملاکش اين فرمايش امام راحل(ره) است: «ملتي که شهادت دارد اسارت ندارد».
اينها همه، معارف عاشورايي اسلام است که به برکت امام راحل در جهان کنوني شيوع يافته و از پس گذشت يکهزار و چهارصد سال اصحاب عاشورايي امام حسين عليه السلام را از کهف تاريخ بيرون کشانيده است تا «هل من ناصر» حسين زمانه را لبيک گويند و در تاريخ عصر جديد اسلام، سرفصل‌هاي «انقلاب اسلامي»، «هشت سال دفاع مقدس» و ثبوت نظام جمهوري اسلامي را ثبت کنند.
گفته‌اند، در خانه اگر کس است يک حرف بس است و اما ديروز سيل خروشان تربيت يافتگان راه امام (ره) چون رسولان رسالت يافته فريادشان را اسباب آگاهي ساختند تا براي اهل غفت معناکننده لبیك یا حسین باشد.
به‌جاي يک حرف، هزاران شعار، فرياد شد تا غافلان امروز بدانند، هتک حرمت عاشورا به معناي هتک همه حرمت‌هاي اين مردمي است که امامشان گفته است «
هرچه داريم از محرم و صفر است».
عهد عاشورايي اين مردم با حسين زمانه و رهبري فرزانه، عهد امروزي نيست و قرن‌هاست که شیعیان بر این پیمان هستند.
سيل خروشان مردم ديروز به عشق رهبر آمده بودند و لبيک يا ولي سر دادند و با خلف صالح امام امت(ره) تجديد بيعت کردند که اگر اصحاب غفلت را راهي براي هوشياري نيست، اتمام‌کننده حجت باشد از اينکه لبيک گويان هر کدام آماده حسيني شدن هستند.

 


پ.ن:

- *متن کامل بعلاوه ترجمه و فیلم این صحبتهای تاریخی سید حسن نصرالله را در ادامه مطلب میتوانید مشاهده کنید.

- این روزها که سالگرد جنگ ۲۲روزه هم هست ما رو به یاد خاطرات جالبی می اندازه !

- امتحانامون داره شروع میشه یکی به این معاندین زبون نفهم بگه بابا یه ماه بی خیال شید بعدش هر هفته سه شنبه ها در خدمتتون هستیم.( تو دانشگاه ما بعضیا گفتن "هر سه شنبه همینه" فکر کردن ما از رو میریم خبر ندارن ...( ۲ هفته است که به لطف این دشمنان سبز کلاس اصول مهندسی رو تعطیل کردم))

 - همین روزا سالگرد آغاز عملیات کربلای۵ است. یاد شهید بزرگوار حاج حسین خرازی و تمامی شهدایی که در این عملیات به مقام شهادت رسیدند گرامی باد. برای شادی روح همشون صلوات.

- بخشی از وصیت نامه شهید خرازی:... از مردم مي‌خواهم كه پشتيبان ولايت فقيه باشند، راه شهداي ما راه حق است...

 

 

یاعلی ع

التماس دعا

 

ادامه نوشته

بسیجی یعنی علی...!

بسم رب الحسین و الشهدا و الصدیقین

     عشق یعنی . عین یعنی شین و قاف

عشق یعنی یک بسیجی ، صاف صاف    

 

     حیف دیگر عشقو صافی پــــــاک شد

آن  بسیجی  قدیمی خـــــــــــاک شد    

 

 

یاعلی ع

التماس دعا

ما از عاشورا تا به حال سبزيم

 

درددلي با برادر بزرگم علي‌رضا قزوه

 

در هندوستان جهان
كه برخي گاوها را مي‌پرستند
جنبش سبز ولایت توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه ازاد کرج
و برخي آلت ديگران را
همچون آدم در سرانديب
غريب!
ما غريبيم، غريب، برادرم قزوه!

غريب چون شمشيري در نيزار
چون سيد حسن نصرالله در محاصره شيوخ عرب
چون شعر تو در تارهاي عنكبوت وب
و در گوگل فارسي
كه بيشترين جست‌وجويش س.ك.س است

ما غريبيم و از غريبان مي‌ترسند
گفته بودم مي‌ترسند
با يك بغل ريش از آمريكا مي‌ترسند
اما در سميناهارهايشان، بي‌باكانه آتش مي‌خورند
آتشي كه دودش هم به چشم ما مي‌رود
هم چشم خودشان را تار مي‌كند
مي‌ترسند كه برخلاف روزنامه‌ها حرف بزنند
برخلاف گوينده‌هاي بي‌بي‌سي‌ فارسي
مي‌ترسند ويزاي شينگن‌شان باطل شود
مي‌ترسند كه برخلاف شكم ها حرف بزنند
از بوق‌ها مي‌ترسند
عمر و عاص‌ها بي‌وقفه بر طبل شكم مي‌كوبند
و نگهبانان دجله، صفين را از ياد برده‌اند
و به صفوف سكوت مي‌گريزند
مي‌ترسم حسين باز تشنه بماند
برادرم قزوه!
سكوت تخم همان افعي است
كه در صحراي كربلا
به روايتي سي‌هزار جوجه اش هلهله مي كردند
قطار انديمشك در متروي تهران گريه مي‌كند
اسبي با يال‌هاي خونين در فرهنگسراي بهمن مي‌دود
صداي "هل من ناصر " از همه شبكه ها پخش مي شود
و پسران نوح‌ها بر قله‌ها غرق مي‌شوند
در اوج! بر قله‌ها!
پدرم اما در پايين شهر مثل هميشه سبز است
سبز در هفتادوپنج سالگي
هنوز هر بار كه انتخابات مي‌شود
با همان لباس سبز كارگري
موج سبز ولایت توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه ازاد اسلامی کرج
ساعتي از شهرداري اجازه مي‌گيرد
تا برود به حضرت علي راي بدهد
پدرم سواد ندارد
تلويزيون هم هيچ‌وقت شعر تو را برايش نخوانده است:
(مولا ويلا نداشت!...)
پدرم سواد ندارد اما مي‌داند
آن‌كه غربال به دست دارد
همان است كه خرمن مي‌كوفت
و كاه‌ها را با گندم‌ها مي‌آميخت
برادرم!
برادرم!
برادرم قزوه!
جوان‌هايي كه دوستشان داشتيم
پيرمردهاي خوبي از كار در نيامدند
سر پيري نشستند و با VOA معركه گرفتند
سر پيري دندان‌‌هاي مصنوعي تيزي
از انگليس در دهانشان سبز شد
و جگر ما را جويدند
جگر مرا و جگر تو را
جگر پدرم را، جگر عمويم را
عمويم هم سبز است
و هر صبح
به شوق ديدن اهتزاز پرچم‌هاي قبرهاي پسرانش بيدار مي‌شود
خاله‌ام هم سبز است
هر شب روي پشت بام خانه‌اش
تا صبح به تپة تاريك قبرستان نگاه مي‌كند
تا چراغي را ببيند كه بر مزار فرزندانش سبز مي‌سوزد
پسردايي ام
محمدعلي بردبار هم چوپان سبزي بود
كه زير دندانش مانده بود
مزه برف كوه هاي تربت جام
حتي آن وقت كه كاسه سرش
سالها در خوزستان داغ، خاك خورده بود

تو از قديم سبز بودي برادرم قزوه!
از "مولا ويلا نداشت "
از "شب است و سكوت است و ماه است و من "
از "كيسه مي دوزند با نام شما شيادها "
از "مردان بلدرچين "
از قديم!
آفتاب‌پرست‌ها رنگ مشخصي ندارند
اما شما از مزار سلمان كه باز مي‌گشتيد موج سبز علوی دانشجویان بسیجی دانشگاه ازاد اسلامی کرج
سبز بوديد
تو سبز بودي، سيد حسن سبز بود
قيصر سبز بود
من در مزرعه‌هاي سبز عرق ريختم
با پرچم‌هاي سبز گريستم
و لباس سبز پسرعموهايم را براي كار به تن كردم
وقتي كه سرخ به خاك ‌رفتند
ياران چه غريبانه سبز بودند
در تربت‌جام و هويزه
در تنكابن و بندرعباس ...
وقتي موج سبز هنوز به لس‌آنجلس نرسيده بود
سبزها در شب اروند شعله مي‌كشيدند

ما سبز بوديم
اما از هيچ چراغ قرمزي رد نشديم

من سبز هستم
اما براي نوشتن كتاب جديدم
سفر آمريكا نرفته‌ام
آمريكا خودش به كتاب من
به زندگي من آمده است
بيست و پنج سال است
كه زانوهاي برادرم را تحريم كرده است
به آسمان نگاه مي‌كنم
هواپيمايي سبز رد مي‌شود
آمريكا را لعنت مي‌كنم
كه از آن‌طرف اقيانوس‌ها
آمده است
تا نگذارد آب خوش از گلوي كبوتران ما پايين برود

من سبز هستم
با طبقة بالا هم هيچ دعوايي ندارم
اما نمي‌دانم چرا صاحبخانه به پشت بام كه مي‌رود
بر عليه زير زمين نشين‌ها شعار مي‌دهد
كه از خستگي خوابشان برده است

اگر پول داشتم
به بي‌بي‌يي فارسي زنگ مي‌زدم
و مي‌گفتم اين‌قدر سر و صدا نكنند
پدرم با لباس سبز كارگري
خسته خوابيده است

به اين‌ها مي‌گفتم اصلا ما سبز نه، شما سبز
اصلا خون شما سبز و خون ما سرخ
و هر جا خوني بريزد
رنگي از پرچم ايران و عزيز
اما چرا عالي جناب شريح مفتي مفتي
با خودكار سبز فتوا مي دهد
كه الي جون مي تواند سطل آشغال را بسوزاند
مي تواند جگر مرا بسوزاند
و كنار شغال بنشيند!
(به فتواي دل من اما
تو يكي كه با روسري
به چشم خواهري قشنگ تر بودي!
آهاي خوشگله!
دلم مي سوزه، آتيش نسوزون!)

ما از عاشورا تا به حال سبزيم
مادرم پيشاني غلامرضا را وقتي به جبهه مي رفت
بي گريه مي بوسيد
كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
بي بي زهرا بر جنازه باقر نوجوانش
گريه نمي كرد كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
خاله ام بر جنازه حسن و حسينش گريه نمي كرد
كه از حضرت زينب خجالت مي كشيد
شما چطور از مادرم، از خاله ام، از بي بي زهرا
از حضرت زينب خجالت نكشيديد؟

آهاي شما كه تازه به جريان سبز ما پيوسته ايد
بايد جواب بدهيد
چرا اينهمه رنگ به رنگ مي شويد؟
بايد جواب بدهيد
كه چرا آبروي روياي قرن هاي پدرم
اين دهقان سالخورد خراساني
اين رستم شكسته شعر مرا برده ايد؟
بايد به عموي من
و به خاله هايم جواب بدهيد
به اميرحسين شش ساله ما
كه مادرش كفشش را با سوزن خياطي مي دوزد شال سبز  آرم و نشان سادات علوی
و پدرش دوازده سال پيش دود شده بود
و ما نمي دانستيم
(آهاي استاد رقص شترمرغ براي خرس!)

بايد جواب بدهيد!
اينهمه سال چه مي‌كرديد
در مقام هاي مختلف
اگر فيلم‌هاي تبليغاتي‌تان دروغ نبود؟
وقتي برادرم قزوه "مولا ويلا نداشت "را مي‌گفت

 


شما چه مي‌كرديد؟
آهاي شما كه تازه به جريان سبز ما پيوسته‌ايد
بايد جواب بدهيد!

 

شعر از علي محمد مودب

 

یاعلی ع

التماس دعا

آقای احمدی نژاد! وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...!

فرمان رهبر معظم انقلاب به احمدي نژاد درباره بركناري مشايي منتشر شد

ولایت پذیری فقط به دست بوسی نیست

در پي انتصاب اسفنديار رحیم مشايي به عنوان معاون اول رييس جمهور، مقام معظم رهبري در نامه‌اي به رييس جمهور دستور عزل وي را صادر كرد.

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

 
جناب آقاي دكتر احمدي نژاد-رياست محترم جمهوري اسلامي ايران


با سلام وتحيت، انتصاب جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي به معاونت رييس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان به شماست.
لازم است انتصاب مزبور ملغي و كان لم يكن اعلام گردد.


سيد علي خامنه‌اي
27/4/88

 

  بيانيه نمايندگان مجلس خبرگان رهبري:

انحراف از مواضع رهبري انحراف از آرمان‌هاي انقلاب و خط اصيل امام است


 
ثمر هاشمي در جمع خبرنگاران:
مشائي شخصا از معاون اولي رئيس جمهور كناره گرفت
در اینجا و اینجا بخوانید.


 ای کاش بهتر نامه نوشته بودی آقای دکتر...!

نامه رئيس‌جمهور به رهبر معظم انقلاب


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، :

قضایای چند روز اخیر نباید وسیله ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود


یاعلی ع

التماس دعا

رهبر ما خامنه ای زنده باد.......راه امام خمینی پاینده باد

بسم الله 

آقاجان ای رهبر عزیزم سرت سلامت میلادت مبارک

 

 

لطف خدابه مردم دنیا حواله شد
یکباره شوره زار زمین باغ لاله شد


پس کوچه های خاکی مشهد پر از صفا
خورشید شهر خامنه 70 ساله شد

 

 

شعری از حمیدرضا فاطمی در پاسخ به شعر "یار خراسانی" حضرت آقا

من عاشـق آن رهبــر نورانــی خـویشم

 
آن دلبــر وارستــۀ عـرفـانـی خــویشم

 
عمـری است غمیـنم ز پریشانـی آن یار


هـر چنـد که محزون ز پریشانی خویشم

در دام بـلایت شـده ام سخـت گرفتـار


امـواج بـلای دل طوفــانــی خـویشم

 
چون نقـش نگـارین تو بر دیـده در اُفتــد


گمگشتــۀ این دیـدۀ بـارانــی خـویشم

 
زان لحظه که مجنون شدم از زلف سیاهت

 
در کوهم و در دشـت و بیـابـانی خـویشم


از شـوق وصال تو چه ویرانـه شد این دل

 
چندی است که شاد از دل ویـرانی خویشم


یک لحظه پشیمان نشدم از غم آن دوست


عمری است که مشغول نگهبـانی خـویشم

 
دل کنـده ام از عـالـم دنیــایـی ولیکـن


دلـبستــۀ آن یـار خـراسـانــی خـویشم


تـوفیـق زیـارت بـه جمـالـش نـدهنــدم


این غــم به که گویم غم پنهانـی خـویشم


زان روز که در بنـد نگـاه تـو اسیـرم

 
افسـردۀ دیـدارم و زنـدانــی خـویشم


سرباز و نگهبـانـم و هم حامـی جـان از


جـمهـوری اسـلامـی ایـرانــی خـویشـم


من گـرچـه در ایـن دایـره شاعـر نیم امّـا


تضمیـن گـر شعریش به نـادانـی خویشم

 

شعر "یار خراسانی" سروده رهبر عزیزم به همراه پخش صدای دلنشین حضرت آقا با همین شعر در ادامه مطلب

 

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم و اهلک اعدائهم و احفظ قائدنا الخامنه ای

یاعلی ع

التماس دعا 

ادامه نوشته

سالروز بی نشانی حاج احمد......

بسم الله

اگر روزی من نبودم و متوسلیان آزاد شد ، به او بگویید بزرگترین آرزوی من آزادی تو بود

تو اسیر اسرائیل بودی و من اسیر تو....


 

سيد

روايت حاج سعيد قاسمي از دقايق آخر با حاج احمد

در آن دقایق آخر، هر چه اصرار كردیم بى‏فایده بود. رفتم پیش حاج همت. به او گفتم: در این شرایط، بیروت شده لانه گرگ‏ها. حاج‏احمد از تو حرف شنوى دارد. یك كارى بكن. نگذار برود.
حاج همت كه خودش از ما هم كلافه‏تر بود گفت: مگر تو احمد را نمى‏شناسى؟ از تصمیمى كه بگیرد، برنمى‏گردد. گفتم: حالا بیا با هم پیش حاجى برویم، بلكه خدا خواست و منصرفش كردیم. با همت رفتیم پیش حاجى. گفتم: حاج آقا! ما كوچیك شماییم. بگذارید ما به جاى شما به این مأموریت برویم...
انگار نه انگار، اصلاً توجهى نكرد. فقط آن نگاه عمیق و گیراى خودش را براى آخرین بار به ما هدیه كرد و گفت: برادر سعید، دلتان با خدا باشد. به او توكل كنید. هر چه مشیت خدا باشد، همان مى‏شود.
خداحافظ!».*

 

بيا!«حاج احمد»،دلم تنگ توست

ببين در سرم،شور آهنگ توست

تو رفتي و بعد از تو پاييز درد

نمي‌داني اي گل،كه با ما چه كرد!

و ما مانده‌ايم و دلي داغدار

كجا رفتي اي روح سبز بهار؟!

حضور تو سبز است و ما غايبيم

تو اردو زدي،در ديار نسيم

تو،اي سبز قامت!مدد كن،مدد

دل افسردگي ها،بهاري شود

قسم بر كرامات دست نسيم

دلاور!دعا كن كه ما بشكفيم

تو را جان زهرا(س) ـ شكوه يقين

نظر كن به ما،حال ما را ببين

دلاور!دعاكن خدايي شويم

خداباور و كربلايي شويم

دلاور!دعا كن بهشتي شويم

ز چشم انتظاران مهدي(عج) شويم

در آواز گل ها تأمل كنيم

به بوي شهادت،شبي گل كنيم

دعا كن كه ما نيز گلبو شويم

پرستو،پرستو،پرستو شويم

دلاور!غمت يادگار دل است

و ياد تو اي گل،بهار دل است

تو چون بوي گل مي‌وزي صبح و شام

به تو اي بهار مهاجر،سلام!


لینک مرتبط:

14 تیرماه سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان


یا علی ع

التماس دعا


   *- وبلاگ سردار بی نشان

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم.....

 

 

    ای معتمدین قوم ای یاران امام

ای نیکو صفتان پشت بر پست و مقام      

    آن پیر اگر بازیتان را می دید

می گفت که شطرنج حرام است حرام      

 

 

یا علی ع

التماس دعا 

خسته نباشید....

سلام علیک

با کمی تاخیر ۲۲بهمن و بهار نقلاب رو به همتون تبریک میگم

همگی خسته نباشید....

آخه امروز خیلی راه رفتید.......!!!!

 

خداییش دیدید چقدر جمعیت اومده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!

من که کلی عکس های باحال و قشنگ انداخته بودم ( مثلا شکار صحنه کردم با کلی سوژه ی دیدنی از این حضور) اما متاسفانه نتونستم پستشون کنم  

راهپیمایی پر شکوه 22 بهمن

رهبرم و یاورم خامنه ای

 

از کتابهاي درسي اون سالها يادم هست
امام اميدش به ما دبستاني ها بود،امروز با خودم میگفتم: آقا، حالا بزرگ شده ايم، از اميدتان راضي هستيد؟

 

امروز مثلا با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق کردیم

اما خدا کنه بتونیم تا سال دیگه به عهدمون وفا کنیم و تو این راه یه قدم جلو بریم و امید آقا رو ناامید نکنیم

 

 یاعلی مدد

التماس دعا

دهه ي فجر(إن الله لايغير مابقوم حتى يغيروا مابأنفسهم ..)

 

(إن الله لايغير مابقوم حتى يغيروا مابأنفسهم ..) 


به راستي کلام حق چنين فرمود : که سرنوشت هر قومي را به خودشان نهاديم. خداوندا به ملت ايران لطف نمودي تا با رهبري مردي از تبار خوبان، انقلابشان به ثمر رسد و اينک که زير چتر ولايت، اين قوم تکيه گاهي جز نيروي الهي ندارد ايشان را مستدام و پيروز فرما و شر دشمنانش را به خودشان باز گردان.


دهه ي فجر، ياد آور حماسه سازان مکتب عاشورا گرامي باد.

 

حضرت امام خميني(ره):اين اعجاز بزرگ قرن و اين پيروزي بي نظير و اين 

جمهوري اسلامي محتاج به حفظ و نگهداري است .

 

حضرت امام خميني(ره): خون شهيدان ، انقلاب و اسلام را بيمه

كرده است

 

 

دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه كند كه یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

 

حضرت امام خميني(ره):اين انقلاب با تائيدات غيبي الهي پيروز گرديد .

 

حضرت امام خميني(ره):    فجر انقلاب ، دميدن خورشيد استقلال و آزادي است

 

پرچم ایران

حضرت امام خميني(ره): نهضت ايران ، نهضتي بود كه خداي تبارك و تعالي در

 آن نقش داشت .

 

حضرت امام خميني(ره): 22 بهمن در طول زندگي و براي نسلهاي آينده بايد

سرمشق همه قرارگيرد

حضرت امام خميني(ره): انقلاب اصيل ماجلوه اي از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص )

است .

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):ما استقلال را ارزان

به دست نياورده ايم ، مي‌خواهيم آن را حفظ كنيم

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):اين انقلاب ، بي نام خميني (ره ) در

هيچ جاي جهان شناخته شده نيست .

 

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):دهه فجر آئينه اي است كه

خورشيد اسلام در آن درخشيد و به ما منعكس شد .

 

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):ملت ما بايد قدرت و عظمتي را

كه در سايه اسلام و وحدت و مجاهدت به آورده حفظ كند .

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):ملت ايران پس از

سالها تحقير و ذلت در دوران رژيم وابسته پهلوي ، طعم عزت را در سايه

 نظام اسلامي چشيده است .

 

حضرت‌آيت‌الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي):دهه فجر عيدي

است كه يك تاريخ سر تا پا ظلم و طغيان را قطع كرد .

ایران

 

ياعلي 

التماس دعا

متن کامل سخنرانی امام (ره ) در بهشت زهرا در ادامه مطلب

ادامه نوشته

نهضت حسيني و انقلاب اسلامي

بسم الله الرحمن الرحیم

نهضت حسيني و انقلاب اسلامي

بیانات مقام معظم رهبری

پشتوانه پیروزی نهضت ما، توجه به قیام امام حسین(ع) بود

درمورد مسئلــه محــرم و عــاشــورا بـاید بگویم که روح نهضت ما و جهت گیری کلی و پشتوانه پیـــروزی آن همین تــوجه به حضرت ابی عبـدالله (ع) و مسائـــل مربــوط  بــه عــاشـورا بـــود. شایــد بــرای بعضی هــا این مسئله به قــدری ثقـیل به نظر برسد، لیکن واقعیت همین است. هیـچ فکــری حتی اگـــــر ایمـــان عمیقی هـــم همــراه آن بـــاشد، نمی توانست توده های عظیم میلیونی مــــردم رد آن چنـان حـــرکت بدهد کـــه در آن چنان حرکت بدهد که در راه انجام آن چه احساس تکلیف می کردند، در انــواع فــداکـــاری ذره ای تردیــد نداشته باشد.

تفکــــری کـــه به فکـــر جدایی این حلقـــه پیوند بـــود

در آن روزهایی که مسائل اسلامی با دیدهای نو مطرح می شود و جاذبه های خوبی هم داشت و برای کسانی که با دین و اسلام سر و کار زیادی نداشتند، موضوع مبارکی هم بود و گرایش های نو در تفکـــر اسلامی چیزی بدی نبود، بلکــه بــرای عالم اسلام و به خصوص قشر جوان ذخیره محسوب می شد، یک گرایش شبه روشنفکـری به وجود آمـد که ما بیاییم مسائل ایمانی و اعتقادی اسلام را از مسائـل عاطفی و احساسی - از جمله مسائل مـربوط به عاشورا و روضه خوانی هــا و گــریه- جدا کنید شـــاید بسیاری در آن روزهـــا بـــودند کـه با توجه به این که در ماجرای ذکر عاشورا وروایت فداکاری ابا عبدالله چیزهایی وارد شده بود و احیاناً به شکل های تحریف آمیزی بیان می شد، این حرف برایشان مطلوب و شیرین بود و این گرایش رشدی کرد، لیکن در صحنه عمل، مــــا به وضوح دیدیم کــه تا وقتی این مسئله از طرف امام بزرگوارمان به صورت رسمی و علنی و در چهـــارچوب قضایــای عــاشورا مطرح نشد، هیچ کار جدی و واقعی انجام نگرفت.

 

نهضت ایـــران در دو فصل به مسئله عــاشورا گره خورد

امــام (ره) در دوفصل مسئلــه نهضت را بـــه مسئله عـــاشـــورا گـــره زدند، یکی در فصل اول نهضت- یعنی روزهای محــرم سال42 – کــه تریبون بیــان مسائل نهضت حسینیه هــا و مجالس و روضه خوانی و هیئت سینه زنی و روضه ی روضه خوان ها و ذکر مصیبت گویندگان مذهبی شد و دیگــــری فصل آخــــر نهضت یعنی محـــرم ســـال 57 بود که امـــام (ره) اعلام فرمودند:

(( ماه محرم گرامی و بزرگ داشته بشود و مردم مجالس به پا کنند.)) ایشان عنــوان این مــاه را مـــاه پیروزی خون بر شمشیــرقرار دادند و مجدداً همان طوفان عظیم عمومی و مردمی به وجود آمد، یعنی ما برای نهضت که روح و جهت حسینی داشت با ماجرای ذکر مصیبت حسینی و یاد امــــام حسیــــن(ع) گره خورد.

تدبیرامــــام پــیــونـــد بـا نهضت حســینی

....مــا امـــروز به برکت آن نهضت و حفظ فرهنگ و روحیه آن نهضت در جامعــه خودمان این نظام را به وجود آوردیم. اگر در جامعه ما عشق به امام حسین (ع) و یاد ذکر مصائب و حـوادث عاشورا معمول و رایج نبود، معلوم نبود که نهضت با این فاصله زمانی . با این کیفیتی که پیروز شد به پیروزی نمی رسید.

این عـــامــل فـوق العاده مـؤثـــری در پیروزی نهضت بود. امــام بزرگـوار ما را همان هدفی که حسین بن علی (ع) قیام کرده بودند، از این عامل حداکثر استفاده را کردند.

امام (ره) با ظرافت، آن تصور غلط روشنفکر مابانه قبل از پیروزی انقلاب را که در برهه ای از زمـــان رایج بود، از بین بردند. ایشــان جهت گیری سیاسی مترقی انقلابی را با جهت گیری عاطفی در قضیه ی عاشورا پیوند و گره زدند و روضه خوانی و ذکر مصیبت را احیا کردند و فهماندند که این یک کار زائد و تجملاتی قدیمی و منسوخ درجامعه ما نیست.

نتایـــج محــــرم را در زنـــدگی خـــود میبینیم

ما در آستـــانه محرم انقلاب و محرم امام حسین (ع) کــه یکی از محصولات آن نهضت، نظام جمهوری اسلامی است، قرار داریم. محرم دوان انقلاب با محــرم های قبل از انقلاب و دوران عمر ما و قبل از ما متفاوت است. این محرم ها، محرم هایی است که در آن معنا و روح جهت گیری واضح و محسوس است. ما نتایج محــرم را در زندگی خود میبینیم، حکومت و حاکمیت

 و اعلای کلمه اسلام و ایجاد امید به برکت اسلام در دل مستضعفان عالم آثار محرم است.

وظیـــفــه مـــا در قبـــال محـــرم و انقلاب

....حادثه را از پیرایه های مضر خالی کنید ....بعضی از پیرایه هادروغند و بعضی از نقل هـا خلاف می باشند، وقتی آن چه کـــه در بعضی ازکتــاب ها نوشته شده است، مناسب شأن و لایق مفهوم و معنای نهضت حسینی نیست، این ها را باید شناخت و جدا کرد. پرتپش و قدرتمند حادثه را حفظ کنیم. امــروز این حادثه پشتوانه یک نهضت است.

 اگـــر امـــروز به مــــا بگویند ریشـــه ی این نهضتی کــــه بـــه وجود آورده اید، کجـــاست؟؟

مــا می گوییم ریشــــه اش پیـــامبــــر(ص) و امـیـــرالمـــؤمنین (ع) و امــــام حسین (ع) است. پس ایــن حــــادثـــه پشتـــوانـــه این نهضت است.

 اگر ما ندانسته و بی توجه و از روی سهل انگاری حادثه را با چیزهاییکه جزو آن نیست مشوب کردیم،بـــه آن حادثـــه و نیز به انقلابی کــــه نــــاشی ازآن است خدمت نکردیم.

تـــوقع و انتظــار را در کنـــار وظایـف قبـــول کنـیـــم

این نظام مردمی به معنای تأثیر نه فقط اراده بلکه عمل آماده مردم در اقامه این نظام و بپا داشتن آن است. مردم بایــــد کمک کنند، البته زمــــام اداره ی کشوردست مسئول اجـرایی است، اما اگر کمک و حمـــایت و همکــاری و محبت و صبر مردم و منطقی نگریستن به قضایا از سوی آن ها وجود نداشته باشد، هیچ دست معجزه گریقادر به هیچ کار نیست.....

باید در این دوره و فصل جدید که امید های زیادی هم نسبت به آن وجود دارد و می بایست آن امید ها و انتظارات برآورده شوند، مردم به وظایف اساسی شان تذکر و توجه داده شوند.

ياعلي

التماس دعا